- W okresie przedświątecznym i noworocznym wzrasta sprzedaż materiałów pirotechnicznych, głównie fajerwerków. Niestety wiąże się to także z licznymi wypadkami, często z udziałem dzieci i młodzieży. W tym przypadku najważniejsze jest bezpieczeństwo użytkowników. Pozwolą je zapewnić odpowiednie przepisy oraz nadzór nad sprzedażą materiałów – mówił wicemarszałek Wojciech Kozak podczas ostatniego w tym roku posiedzenia Rady Ochrony Konsumentów.
Członkowie Rady przygotowali także stanowisko skierowane do KRRiT i Komisji Etyki Reklamy dotyczące ograniczenia ilości reklam leków, medykamentów i parafarmaceutyków oraz zwrócenie uwagi na zgodność treści zawartej w reklamach tych produktów z rzeczywistymi efektami i sutkami jakie mogą one powodować.
***
Rada Konsultacyjna ds. Ochrony Konsumentów jest ciałem opiniodawczo-doradczym Zarządu Województwa Małopolskiego w zakresie polityki ochrony konkurencji i konsumentów. W jej skład wchodzą głównie rzecznicy praw konsumenta, ale także przedstawiciele jednostek rządowych i samorządowych, organizacji pozarządowych i środowiska akademickiego.
Do zadań Rady należy w szczególności: przedstawianie propozycji dotyczących kierunków zmian legislacyjnych w przepisach dotyczących ochrony konsumentów, wyrażanie opinii, przyjmowanie stanowisk w przedmiocie projektów uchwał podejmowanych przez wojewódzkie organy administracji zespolonej a dotyczących konsumentów oraz innych sprawach z zakresu ochrony konsumentów.